چگونه از آجر یوگا استفاده کنیم (همراه با عکس)

بلوک و یا آجر یوگا یک آجر می باشد باعث بهتر شدن عملکرد یوگا می شود. گاهی اوقات از این ابزار اشتباه استفاده می شود. اغلب تازه کارها و افرادی که انعطاف پذیری کمی دارند همچنین برای کاهش فشار بر روی عضلات  و یا تغییر حالت خاص بدن  از آجر یوگاه استفاده می شود. آجر یوگا به کشش و قرار گرفتن بدن در حالت درست کمک می نماید. ما در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه از آجر یوگا استفاده کنیم.

روش های استفاده از آجر یوگا

حفظ تعادل بدن با آجر یوگا

نحوه استفاده از آجر یوگا

1.هر دو دست را به آجر یوگا بچسبانید

بلوک یوگا را در مقابل پاهای خود قرار دهید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید و سپس خم شوید و مطابق شکل کف دست هایتان را بر روی آجر یوگا بچسبانید در این حالت فشار کمتری روی کمرتان ایجاد کنید بدن شما در حالت راحتی قرار می گیرد.

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۱ ۰

خاصیت فوق العاده روغن فندق بر پوست و مو

فندق علاوه بر طعم خوش دارای خواص زیادی می باشد و از طرف دیگر منبع انواع ویتامین های لازم بدن می باشد به همین دلیل بخاطر تاثر مستقیم آن بر زیبایی پوست و مو، روغن آن را با استفاده از دستگاه های روغن گیری تهیه می کنند عطر خوش روغن فندق لذت استفاده از آن را دوچندان نموده. در این مقاله از خاصیت روغن فندق بر پوست و مو شگفت زده می شوید.

خواص روغن فندق

فواید روغن فندق بر پوست

مزایای فندق برای سلامتی بیشمار است اما ما در این بخش از مقاله از تاثیر بی نظیر آن بر پوست دست و صورت صحبت می کنیم. از فواید دیگر آن می توان به : درمان دیابت، درمان بیماری قلبی، لاغری و کاهش وزن، سلامت کلیه اشاره نمود.

روغن فندق ضد آفتاب طبیعی

از روغن فندق به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی استفاده نمایید. زیرا این روغن حاوی ویتامین E می باشد و قادر است در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش آفتاب از پوست محافظت کند.

روغن فندق مرطوب کننده طبیعی

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

فواید و خواص درمانی خرما برای سلامت بدن

خرما از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و جالب است بدانید که خرما هم برای افزایش وزن استفاده می شود هم برای کاهش وزن. خرما دارای ویتامین B و C و قند و سلولز و مواد پروتئین و املاح معدنی است و همچنین به علت داشتن کلسیم ، فسفر ، پتاسیم و منیزیم ضد سرطان است. در ادامه بیشتر با فواید و خواص درمانی خرما برای سلامت بدن آشنا می شویم.

عرب ها و هندی هایی که فقط از خرما تغذیه می کنند دچار سرطان نمی شوند. طعم لذیذ خرما قابل ستودن می باشد اما متاسفانه تاکنون چنانچه باید و شاید ارزش غذایی آن را مردم نشناخته اند.

خواص خرما

فواید و خواص درمانی خرما

خرما یک غذای مقوی و در عین حال یک ملین است برای تغذیه کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند و اشخاص کسل و بی انرژی همچنین در برنامه غذایی کودکان باید در اولویت قرار بگیرد.

خرما سرشاز از مواد معدنی می باشد ، وجود مواد معدنی در رژیم غذایی روزانه‌ی ما برای کمک به عملکردهای بدنی مختلف حیاتی است که می‌توان این مواد را از میوه‌ی خرما به دست آورد. مواد معدنی برای ساخت استخوان‌های قوی، خون، مو و عملکرد بهتر سیستم عصب مفید هستند. در ادامه به برخی از فواید خرما اشاره می نماییم.

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

اعمال سفارش شده شب های قدر

همانطور که می دانیم در شب های قدر مسلمین به اماکن مذهبی رفته و شب زنده داری می کنند و همه ما دعای جوشن کبیر را خوانده و قرآن به سر گرفته و از آنجایی که شبهای نزول قرآن با شب ضربت خودن امام علی (ع) و شب شهادت ایشان مصادف گردید، شب های قدر توام با مراسم پر شور عزاداری مولا علی نیز می باشد. مسلمانان جهان جدا از اعمال مشترک شب های قدر اعمال سفارش شده شب های قدر را نیز بجا می آورند.

اعمال سفارش شده شب های قدر

اعمال سفارش شده شب نوزدهم ماه رمضان

بجز خواندن نماز شب قدر ، انجام غسل شب قدر و همچنین خواندن دعای پر فیض جوشن کبیر انجان اعمال زیر در شب نوزدهم ماه رمضان سفارش شده است.

  • خواندن صد مرتبه : "استَغفِرُالله رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه"
  • خواندن صد مرتبه : "اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ"
  • خواندن دعاهای زیر:
آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

طرز تهیه شربت ژله ای با تخم ریحان (تخم شربتی)

شربت ژله ای با تخم ریحان با اکثر ذائقه ها سازگار بوده و با ظاهر زیبا و جذابش همه رو به خودش جذب می کنه. شربت ژله ای بخاطر داشتن تخم ریحان باعث رفع عطش و تشنگی در فصل های گرم سال میشه و از همه مهمتر اینکه، نسبت به آبمیوه هایی که از فروشگاه ها خریداری می کنید سالم تر و مناسب برای بچه هاست. با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه شربت ژله ای با تخم ریحان برای 8 نفر را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه شربت ژله ای

مواد لازم شربت ژله ای با تخم ریحان (برای 8نفر)

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۱ ۰

اعمال ویژه شب قدر

شب های 19 و 21 و 23 ماه مبارک رمضان را شب های قدر می نامند. مردم ایران قدر این شب ها را دانسته و عزیز شمورده. طبق روایاتی در این شب سرنوشت یکسال ما رقم خواهد خورد بنابراین ما این شب های را گرامی می داریم و شب زنده داری می کنیم و به اعمال ویژه شب قدر را بجا می آوریم.

اعمال خاص شب های قدر عبارت اند از :

  • غسل شب فدر
  • خواندن نماز شب قدر
  • ذکر معروف شب قدر
  • دعای شب های قدر

اعمال ویژه شب قدر

اعمال ویژه شب های قدر

مسلمانان جهان در شب قدر که بهتر از هزار ماه می باشد به خواندن دعای جوشن کبیر ، سوره قدر، ذکر مخصوص ای شب ها می پردازند و از خدا طلب آمورزش و بخشش می نماییند و همچنین خواستار سرنوشت خوب ، خوشبختی ، عقبت به خیری و شفای بیماران از خداوند منان هستند.

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

خواص فوق العاده روغن نارگیل

شاید شما جز آن دسته از افراد باشید که با وجود سخت بودن پوست کندن و خورد کردن نارگیل علاقه شدیدی به این میوه دارند اما تا بحال به این فکر کرده اید که جدا از فواید نارگیل ، خواص فوق العاده روغن نارگیل چیست؟ و چگونه می توانید آن را در زندگی روزمره استفاده کنید؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با فواید این روغن آشنا شوید.

خواص فوق العاده روغن نارگیل

 خواص روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو و دندان

در این بخش از مقاله به فواید شگفت انگیز روغن نارگیل جهت زیبایی پوست و مو و دندان می پردازیم.

  • روغن نارگیل در سلامت دندان

مطمئنا براتون جالبه که بدونید که روغن نارگیل چه ربطی به سلامت دندان خواهد داشت. اما حتی اگر  1 هفته دندان تان را با روغن نارگیل و خمیر دندان مسواک کتید تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. اگر دندان شما دارای لک و یا زردی می باشد مقداری زرد چوبه به ترکیب فوق اضافه نمایید.

  • تاثیر روغن نارگیل روی پوست صورت
آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

غذا و میوه های مناسب ماه مبارک رمضان

روزه گرفتن در فصول گرم سال کمی دشوار بوده اما مردم مسلمان ایران این ماه پر برکت را عزیز شمرده و از گرفتن روز و طاعات و عبادت در این ماه عزیز غافل نشده. اما همان قدر که گرفتن روزه برای ما با ارزش و مهم است داشتن جسمی سالم نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

روزداران عزیز از غذاهای مناسب در ماه مبارک رمضان استفاده کنند تا هم از ثواب روزه بی بهره نمانند و هم از سلامت جسمانی خود محافظت کرده باشند. ما در این مقاله اطلاعاتی را در ارتباط با غذا و میوه های مناسب ماه مبارک رمضان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

غذا و میوه های مناسب ماه مبارک رمضان

غذا های ویژه افطار و سحری ماه رمضان

روزه داران عزیز سعی کیند جهت بازکردن روزه از مایعات گرم همچون آب جوش و چایی استفاده کنید برخی به دلیل عطش و تشنگی به محض شنیدن صدای اذان آب سرد را سر می کشند و نمی دانند که با این کار چه آسیبی به کبد خود می رسانند.

همچنین برای جلوگیری از افت فشار سعی کنید چایی را همراه با خرما ، حلوا و یا زولبیا ، بامیه نوش جان کنید. از غذا های مفید ماه رمضان می توان به انواع سوپ و آش های ایرانی همچون : آش شله قلمکار ، آش رشته ، آش شله زرد و سوپ جو اشاره نمود. همه ما به ارزش غذایی خرما آگاهیم ، از خوردن آن غافل نشویم.

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

جزیره کیش و جاذبه های تفریحی و گردشگری آن

جزیره کیش و جادبه های گردشگری آن از جادبه های توریستی جنوب ایران است که ساختار فیزیکی این جزیره به گونه ای است که نظیر آن در دنیا یافت نمی شود زیرا خاک این جزیره از جنس مرجان است. رنگ سفید مرجان باعث شده تا سواحل نیلگون خلیج فارس را چندین برابر کرده. این جزیره یکی از اماکن دیدنی استان هرمزگان بشمار می آید. نام آن در گذشته «قیس» بوده.

جزیره مرجانی کیش (kish island) از سمت شمال به سرزمین ایران، و از سمت شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان همسایه می باشد.

جزیره کیش و جاذبه های گردشگری آن

اماکن دیدنی جزیره کیش

از آنجایی که جزیره کیش دارای قدمت چندصد ساله است رضا شاه با استفاده از بوجه دولت شروع به ساخت چندین هتل ، نمایشگاه بین‌المللی، فرودگاه، کازینو و اقامت‌گاهی برای استفاده شاه و خانواده‌اش ساخته شد. و کیش در آن زمان مکانی برای وقت گذرانی خانواده سلطنتی در فصول سرد سال شد.

اما جزیره کیش کنونی دارای آیتم های زیادی جهت تفریح عموم مردم آزاد می باشد. از جمله اماکن گردشکری این جزیره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کشتی یونانی جزیره مرجانی کیش

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۰

طرز پخت آش شله قلمکار برای افطاری در ماه مبارک رمضان

ایرانی ها علاقه زیادی به خوردن انواع آش ها و سوپ ها به هنگام افطار در ماه مبارک رمضان دارند و هیچ سفره افطاری ایرانی را بدون آش در ماه مبارک رمضان نمی یابید. آش شله قلمکار یکی از آش های خوشمزه و دلچسب ایرانی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و در نذری های ما ایرانیی ها در ماه محرم و ماه مبارک رمضان بسیار محمبوب می باشد. ما در این پست طرز پخت آش شله قلمکار برای 4 نفر برای شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

طرز پخت آش شله قلمکار برای افطاری مواد لازم جهت پخت آش شله قلمکار

تهیه آش شله قلمکار از آش هایی است که با چند بار پختن قلق آن بدست می آیند بنابراین دقت کافی را به هنگام پخت آن بکار بگیرید.

مواد لازم برای تهیه آش شله قلمکار برای 4 نفر: پیاز ۴ عدد سیر ۲ حبه برنج ½ لیوان نخود ½ لیوان عدس ۱ لیوان گندم ½ لیوان لوبیا چیتی ½ لیوان سبزی آش ۵۰۰ گرم کشک به اندازه کافی گوشت بدون استخوان ۲۵۰ گرم نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه آش شله قلمکار

آرزو افشار ونگینی ادامه مطلب ۰ ۱
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید