جزیره کیش و جاذبه های تفریحی و گردشگری آن

جزیره کیش و جادبه های گردشگری آن از جادبه های توریستی جنوب ایران است که ساختار فیزیکی این جزیره به گونه ای است که نظیر آن در دنیا یافت نمی شود زیرا خاک این جزیره از جنس مرجان است. رنگ سفید مرجان باعث شده تا سواحل نیلگون خلیج فارس را چندین برابر کرده. این جزیره یکی از اماکن دیدنی استان هرمزگان بشمار می آید. نام آن در گذشته «قیس» بوده.

جزیره مرجانی کیش (kish island) از سمت شمال به سرزمین ایران، و از سمت شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان همسایه می باشد.

جزیره کیش و جاذبه های گردشگری آن

اماکن دیدنی جزیره کیش

از آنجایی که جزیره کیش دارای قدمت چندصد ساله است رضا شاه با استفاده از بوجه دولت شروع به ساخت چندین هتل ، نمایشگاه بین‌المللی، فرودگاه، کازینو و اقامت‌گاهی برای استفاده شاه و خانواده‌اش ساخته شد. و کیش در آن زمان مکانی برای وقت گذرانی خانواده سلطنتی در فصول سرد سال شد.

اما جزیره کیش کنونی دارای آیتم های زیادی جهت تفریح عموم مردم آزاد می باشد. از جمله اماکن گردشکری این جزیره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کشتی یونانی جزیره مرجانی کیش

کشتی یونانی که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری جزیره می باشد و غروب زیبای این جزیره نیز در این ناحیه به وقوع می پیوند در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در ساحل جزیره کیش به گل نشست. کشتی یونانی توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو در سال ۱۳۲۲ ساخته شد.

کشتی یونانی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود. نام‌های کشتی به ترتیب «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در زمانی که به گل نشست «کولا اف» نام داشت.

دلیل به گل نشستن کشتی همچنان در حاله ای از ابهام است و در سالهای اخیر این کشتی به دلیل فرسوده شدن از وسط شکسته و مسئولین محیط زیست این جزیره قصد دارند جهت حفظ محیط زیست آن را به مکانی دیگر منتقل نمایند اما قعطا با این کار کیش یک جاذبه گردشگری خود را از دست خواهد داد.

کشتی یونانی جزیره کیش حریره

شهر حریره مربوط به سدهٔ ۵ تا ۱۰ ه‍.ق است و در شمال جزیره کیش واقع شده خالی از سکنه و مربوط به دوران قیاصره که نام آن از نام بانویی که ملکه شهر بوده برگرفته شده‌است .این اثر در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۸۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. شهر باستانی حریره واقع در بخش کیش از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

وسعت این شهر باستانی ۱۲۰ هکتار است. محوطه باستانی حریره، براساس نتایج کاوشهای باستان‌شناسی انجام شده تا امروز، از مجموعه ساحلی و عمارت اعیانی، حمام، مسجد تاریخی، کارگاه شیشه‌گری و قنات‌های قدیمی تشکیل یافته‌است.

هم‌اکنون بخشی از شهر که عمارت کاخ بانوی حریره بوده مرمت شده‌است. مهمترین ابنیه کشف شده در این مجموعه عمارت اعیانی، حمام، آب‌انبار، قنات و بقایای مسجد جامع حریره می‌باشند.

مسجد امیر مربوط به دوره قاجار است و در جزیره کیش واقع شده و عبدالرحمان یوسف پور پیش نماز آن است. این اثر در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۹۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

درختان لور:

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری جزیه زیبای کیش درختان لور می باشند که عمر آنها به 600سال می رسد.

درختان لور در جزیره کیش

قلعه جنی در جزیره کیش

این مکان از جاذبه های توریستی جزیره کیش نیست زیرا کسی جرات رفتن به این عمارت را ندارد در زمان گذشته این عمارت را به عنوان پاسگاه که مقر نیرو های امنتی جزیره بود، برگزیدند اما به دلیل شنیدن صداهای غیر معمول آنجا را تخلیه نمودند. قلعه مذکور در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد اما مسافران به دلیل شوق دیدن کشتی یونانی از کنار آن رد می شود و توجهی به  آن نمی کنند.

اگر قصد ورود به این قلعه را دارید باید بگوییم که منصرف شوید زیرا هیچ کس قادر به همکاری با شما نخواهد بود و بومی های این منطقه بر این باورند که این قلعه مخوف محل زندگی جن ها می باشد. قلعه جنی در جزیره کیش

اماکن تفریحی جزیره مرجانی کیش

در منطقه آزاد جزیره کیش برای اینکه مسافران و گردشگران اوقات خوشی را داشته باشندمراکز تفریحی مختلفی وجود دارد که با خرید بلیط بصورت آنلاین و یا مراجعه به دفتر گردشگری در سطح جزیره می توان آن را تهیه نمود. از مراکز تفریحی این جزیره می توان به پارک دلفین ها ، گشت دوره جزیره ، دوچرخه و موتور شارژ ی ، ورزشهای آبی همچون : غواصی ، پاراسل ، جت اسکی ، کشتی اکواریوم ، شاتل اشاره نمود.

جدا از موارد فوق جنگ های شاد شبانه این جزیره زبان زد خاص و عام است. این جنگ ها اغلب از ساعت 12 شب تا 3 صبح می باشند و با آیتم های بی نطیر و جذاب فضایی کاملا شاد و مفرحی را برای شما و خانواده تان فراهم می نماید. از جنگ های معروف ای جزیره می توان به جنگ اکبر اقبالی و پازل شو اشاره نمود.

راهنمای گردشگری در کیش

مسافران عزیز جزیره زیبای کیش سعی کنید قبل از سفر به این جزیره مرجانی جهت صرفه جویی در هزینه و زمان برنامه گردشی خود را مشحص نمایید. اگر با تور سفر می کنید همان کمپانی با توجه به مبلغ در نظر گرفته شما برای این سفر برنامه هایی را برای شما تدارک می بینند.

اما اگر خودتان می خواهید سفر کنید بهتر است پس از رسیدن به جزیره به یک دفتر گردشگری مراجعه نمایید و بلیط موارد فوق را بطور دلخواه خریداری نمایید. طوری برنامه روزی نمایید که غروب را در ساحل کشتی یونانی بگذرانید.

اسکله ها و مراکز خرید معروف جزیره کیش

در برنامه گردشگری این جزیره وقتی را برای لذت بردن از اسکله ونوس و اسکله مرجان این جزیره حتما تعیین نمایید و همچنین از دیدن مراکز خرید لوکس همچون: پانیذ ، پردیس 1و 2، مجتمع خلیج فارس و مرجان غافل نشوید.

**جزیره کیش و جاذبه های گردشگری آن لذت کافی را ببرید**

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید