خواص فوق العاده روغن نارگیل

شاید شما جز آن دسته از افراد باشید که با وجود سخت بودن پوست کندن و خورد کردن نارگیل علاقه شدیدی به این میوه دارند اما تا بحال به این فکر کرده اید که جدا از فواید نارگیل ، خواص فوق العاده روغن نارگیل چیست؟ و چگونه می توانید آن را در زندگی روزمره استفاده کنید؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با فواید این روغن آشنا شوید.

خواص فوق العاده روغن نارگیل

 خواص روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو و دندان

در این بخش از مقاله به فواید شگفت انگیز روغن نارگیل جهت زیبایی پوست و مو و دندان می پردازیم.

  • روغن نارگیل در سلامت دندان

مطمئنا براتون جالبه که بدونید که روغن نارگیل چه ربطی به سلامت دندان خواهد داشت. اما حتی اگر  1 هفته دندان تان را با روغن نارگیل و خمیر دندان مسواک کتید تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. اگر دندان شما دارای لک و یا زردی می باشد مقداری زرد چوبه به ترکیب فوق اضافه نمایید.

  • تاثیر روغن نارگیل روی پوست صورت

از روغن نارگیل می توان به عنوان کرم ضد چروک و یا کرم دور چشم استفاده نمایید و همچنین این کرم از پوست شما به دلیل داشتن SPF حدود 5-7 در مقابل تابش نور خورشید نیز محافظت می نماید و شما بجای پرداخت هزینه های بالا جهت خرید کرم ضد آفتاب می توانید در طول روز از روغن نارگیل به عنوان کرم ضد آفتاب طبیعی استفاده نمایید.

  • تاثیر بی نظیر روغن نارگیل بر مو های آسیب دیده

اگر موهای شما بر اثر سشوار ، رنگ و یا رنگ مو و دکلره آسیب دیده و خشک شده نگران نباشید هر شب موهایتان را از ریشه تا ساقه با مقداری روغن نارگیل ماساژ دهید و سرتان را با کلاه پلاستیکی و یا کلاه مخصوص رنگ بپوشانید و صبح با شامپو و شامپو نرم کننده موهایتان را بشویید. با انجام این کار تاثیر روغن نارگیل را بر مو ها یتان  پس گذشته 1 ماه خواهید دید.

با توجه به خواص بسیار و قیمت ارزان روغن نارگیل و به صرفه بودن آن می توانید به عنوان کرم مرطوب کننده دست و صورت و پاک کننده آرایشی نیز استفاده نمایید.

خواص درمانی روغن نارگیل

سعی کنید مصرف این روغن را به سبد خانواده خود اضافه نمایید زیرا روغن نارگیل دارای خواص درمانی بسیاری می باشد که مطمئنم از خواندن آنها شگفت زده خواهید شد.

  • ترمیم زخم ها با استفاده از روغن نارگیل

بر روی قسمت زخم و یا آسیب دیده پوست مقداری روغن نارگیل بمالید، این روغن در این ناحیه لایه ای شیمیایی ایجاد می کند که آن قسمت را از نفوذ غبار، هوا، قارچ، باکتری ها و ویروس های موجود در محیط حفظ می نماید. از دیگر فواید روغن نارگیل می توان به از بین بردن کبودی روی پوست اشاره نمود.

  • خواص روغن نارگیل در جلوگیری از عفونت قارچ کاندیدا

عفونت سیستمی کاندیدا که به عنوان عفونت قارچ کاندیدا نیز شناخته شده ، بیماری است که توسط رشد بیش از حد و کنترل نشده‌ ی مخمری به نام کاندیدا آلبیکانز در معده پدید می آید و همراه با درد می باشد. اسید کاپریک، اسید کاپریلیک، اسید مریستیک و اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، به رفع کاندیدا آلبیکانز کمک می‌ کند. پرورش دهندگان نارگیل از التهاب ایجاد شده توسط کاندیدا، هم در داخل بدن و هم در خارج از آن، در امان هستند.

  • خواص فوق العاده روغن نارگیل در کاهش وزن

از خاصیت قابل توجه روغن نارگیل تاثیر آن بر کاهش وزن است، این روغن به خاطر داشتن اسیدهای چرب به کاهش وزن کمک می ‌کند. آزمایشات انجام شده در این زمینه بیانگر این موضوع می باشد که مصرف این روغن به کاهش چربی دور شکم بخصوص برای خانم‌ ها بسیار مفید می باشد. روغن نارگیل هم ‌چنین به جذب مواد غذایی دیگر همانند ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها کمک می ‌کند.

خواص درمانی روغن نارگیل

  • فایده روغن نارگیل در افزایش ایمنی بدن

از فواید دیگر روغن نارگیل افزایش ایمنی بدن است و اعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد زیرا دارای چربی‌ های ضدمیکروب، اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک می باشد که تمامی این موارد ذکر شده دارای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس هستند.

بیشتر بدانید: روغن نارگیل بخ دلیل داشتن آنتی اکسیدان احتمال ابتلا به ویروس ایدز و سرطان را کاهش داده.

  • خواص روغن نارگیل در بهبود سیستم گوارش

جهت بهبود دستگاه گوارش نیز می توانید از روغن نارگیل استفاده نمایید این روغن از گرفتار شدن به مشکلات معده و گوارش مانند سندرم روده ی تحریک پذیر جلوگیری می‌ کند. هضم این روغن در مقایسه با دیگر روغن ‌های خوراکی، آسان ‌تر بوده و به فعالیت سالم غده‌ ی تیروئید و سیستم غدد درون ریز کمک می‌ کند.

  • فواید روغن نارگیل در بهبود و سلامت قلب

آیا می دانستید که روغن نارگیل برای سلامت قلب نیز مفید بوده؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید لوریک از ابتلا به مشکلات متعدد قلب مانند سطح کلسترول و فشار خون بالا کمک می کند. روغن نارگیل منجر به افزایش سطح کلسترول لیپو پروتئین کم چگالی (LDL) نمی شود و میزان آسیب به سرخ رگ را کاهش داده و به همین دلیل، از ابتلا به تصلب شرایین (Atherosclerosis) جلوگیری می کند.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید