طرز تهیه شربت ژله ای با تخم ریحان (تخم شربتی)

شربت ژله ای با تخم ریحان با اکثر ذائقه ها سازگار بوده و با ظاهر زیبا و جذابش همه رو به خودش جذب می کنه. شربت ژله ای بخاطر داشتن تخم ریحان باعث رفع عطش و تشنگی در فصل های گرم سال میشه و از همه مهمتر اینکه، نسبت به آبمیوه هایی که از فروشگاه ها خریداری می کنید سالم تر و مناسب برای بچه هاست. با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه شربت ژله ای با تخم ریحان برای 8 نفر را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه شربت ژله ای

مواد لازم شربت ژله ای با تخم ریحان (برای 8نفر)

ما برای تهیه شربت ژله ای برای 8 نفر به مواد زیر احتیاج داریم:

  • پودر ژله میوه ای : 4 طعم مختلف
  • تخم شربتی : 5 قاشق غذا خوری
  • آب جوش : 4 لیوان
  • آب سرد:  8 لیوان
  • شکر : 2 قاشق غذا خوری به ازای هر پودر ژله
  • گلاب : 3 قاشق به ازای هر پودر ژله
  • همزن برقی

دستور تهیه شربت ژله ای با تخم شربتی یا ریجان

قبل از هر کاری برای تهیه شربت ژله اای با تخم ریحان باید تخم شربتی ها را به مدت 1 روز در آب قرار بدید تا خوب خیس بخورند. و بعد باید هر 4 بسته پودر ژله را بطور جداگانه با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید سپس به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار بدید تا حالت نیم بند به خودشو بگیره.

الان نوبت اینه که 2 لیوان آب سرد را به همراه 3 قاشق گلاب و 2 قاشق شکر و تخم ریحان بطور جداگانه در 4 ظرف بریزید و خوب هم بزنید. بعد از نیم بند شدن ژله ها، شرب را به آرومی بهش اضافه کنید.

مخلوط شربت و ژله رو با همزن برقی شروع به هم زدن می کنیم تا به یک مخلوط یکدست برسیم در این حالتتخ شربتی ها در مخلوط کاملا معلق می شن.

**شربت ژله ای شما آمادس**

نکته : اضافه کردن گلاب و شکر و همینطور مقدار شکر کاملا سلیقه ایه. و همینطور اگه شربت رو بعد از هم زدن میل نکنید و داخل یخچال بذارید طبیعتا سفت میشه، خب بلاخره ژله اس دیگه. در این صورت می تونید بیرون یخچال قرار بدید تا کمی نرم شود و یا با استفاده از سشوار آن را نرم کنید.

آرزو افشار ونگینی ۱ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید