غذا و میوه های مناسب ماه مبارک رمضان

روزه گرفتن در فصول گرم سال کمی دشوار بوده اما مردم مسلمان ایران این ماه پر برکت را عزیز شمرده و از گرفتن روز و طاعات و عبادت در این ماه عزیز غافل نشده. اما همان قدر که گرفتن روزه برای ما با ارزش و مهم است داشتن جسمی سالم نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

روزداران عزیز از غذاهای مناسب در ماه مبارک رمضان استفاده کنند تا هم از ثواب روزه بی بهره نمانند و هم از سلامت جسمانی خود محافظت کرده باشند. ما در این مقاله اطلاعاتی را در ارتباط با غذا و میوه های مناسب ماه مبارک رمضان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

غذا و میوه های مناسب ماه مبارک رمضان

غذا های ویژه افطار و سحری ماه رمضان

روزه داران عزیز سعی کیند جهت بازکردن روزه از مایعات گرم همچون آب جوش و چایی استفاده کنید برخی به دلیل عطش و تشنگی به محض شنیدن صدای اذان آب سرد را سر می کشند و نمی دانند که با این کار چه آسیبی به کبد خود می رسانند.

همچنین برای جلوگیری از افت فشار سعی کنید چایی را همراه با خرما ، حلوا و یا زولبیا ، بامیه نوش جان کنید. از غذا های مفید ماه رمضان می توان به انواع سوپ و آش های ایرانی همچون : آش شله قلمکار ، آش رشته ، آش شله زرد و سوپ جو اشاره نمود. همه ما به ارزش غذایی خرما آگاهیم ، از خوردن آن غافل نشویم.

تا حد امکان سعی کنید افطار را خیلی سبک میل نمایید زیرا پس از افطار اصولا فعالیت بخصوصی صورت نمی گیرد از پر خوری پرهیز نمایید. این غذاها به دلیل داشتن حبوبات و در برخی گوشت و مرغ از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند برخی از روزداران عزیز تمایل به خورددن آش و سوپ تند مزه دارند باید بگم که حداقل از خوردن فلفل زیاد در ماه رمضان خودداری نمایید زیرا باعث معده درد و بیشتر شدن تشنگی در طول روز خواهد شد.

شام را بلافاصله بعد افطار نخورید

بهتر است بین افطار و شام حداقل 1-2 ساعت زمان بگذارید. زیرا وارد شدن حجم زیادی از غذا یکبار به معده باعث درد معده در ماه رمضان می شود. و اما شام مناسب در ماه مبارک رمضان باید چه ویژگی داشته باشد؟ از وردن غداهای سرخ کرد و چرب دورب کنبد زیرا باعث تشنگی در طول روز می شود. تمامی غذا ها به شرط رعایت نکات فوق برای افطار و سحر مناسب بوده. غذای مفید در ماه رمضان

نوشیدنی های مناسب برای افطار و سحر

جهت کاهش تشنگی در ماه رمضان باید از نوشیدنی و شربت هایی نظیر :سکنجبین، شربت آبلیمو با تخم شربتی ، سرکه‌شیره و شربت گل محمدی و عرق کاسنی با یک قاشق چای‌خوری تخم خرفه در وعده‌های سحری و افطاری استفاده کنید.

البته ماالشعیر نیز در رفع تشنگی و عطش روز داران کم بی تاثیر نبوده. نوشیدن ماءالشعیر خانگی در ماه رمضان باعث می شود که روزداران عزیز در طول روز از کمتر احساس تشنگی نماید. روش تهیه این نوع ماءالشعیر بسیار آسان و بی دردستر بوده شما با 50 گرم جوی پوست‌کنده سالم (نه پرک و نه نیمکوب) را با چهار لیوان آب (یک لیتر) می توانید آن را درست کیند.

میوه های مناسب در ماه رمضان

این سوال همه روزه داران است که در ماه رمضان از چه میوه هایی استفاده کنیم بهتر است؟ میوه هایی همچون: سیب، هلو ، مز و هندوانه برای جبران تشنگی در ماه رمضان بسیار مفید می باشد. خوردن سالاد خیار و گوجه به همراه کمی آبلیمو می تواند به کاهش تشنگی در طول روز های بلند ماه رمضان کمک نماید. زمان مناسب خوردن میوه در ماه رمضان کمی پس از شام می باشد. افراد روزه باید از شروع کردن افطار با روزه پرهیز نماییند.

**امیدوارم طاعات و عبادت تان مورد قبول خداوند قرار گیرد**

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید