خاصیت فوق العاده روغن فندق بر پوست و مو

فندق علاوه بر طعم خوش دارای خواص زیادی می باشد و از طرف دیگر منبع انواع ویتامین های لازم بدن می باشد به همین دلیل بخاطر تاثر مستقیم آن بر زیبایی پوست و مو، روغن آن را با استفاده از دستگاه های روغن گیری تهیه می کنند عطر خوش روغن فندق لذت استفاده از آن را دوچندان نموده. در این مقاله از خاصیت روغن فندق بر پوست و مو شگفت زده می شوید.

خواص روغن فندق

فواید روغن فندق بر پوست

مزایای فندق برای سلامتی بیشمار است اما ما در این بخش از مقاله از تاثیر بی نظیر آن بر پوست دست و صورت صحبت می کنیم. از فواید دیگر آن می توان به : درمان دیابت، درمان بیماری قلبی، لاغری و کاهش وزن، سلامت کلیه اشاره نمود.

روغن فندق ضد آفتاب طبیعی

از روغن فندق به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی استفاده نمایید. زیرا این روغن حاوی ویتامین E می باشد و قادر است در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش آفتاب از پوست محافظت کند.

روغن فندق مرطوب کننده طبیعی

بجای پرداخت هزینه های گزاف برای خرید کرم مرطوب کننده از روغن فندق استفاده کیند. همانطور که گفتیم روغن طبیعی فندق منبع ویتامین E و اسیدهای چرب است و به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند.

تاثیر روغن فندق در رفع  چین و چروک دور چشم

جهت رفع چین و چروک صورت و دوره چشم و همچنین جوان سازی پوست صورت کافیست یک قاشق چای خوری روغن فندق و یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم را با هم ترکیب نماید و هر شب قبل خواب چند قطره بر روی صورت خود بریزید و ماساژ دهید.

خاصیت روغن فندوق بر حفظ جوانی و شادابی پوست

آنتی اکسیدان نقش مهمی را در حفظ سلامتی و درخشانی پوست دارد. از آنجایی که روغن فندق منبع غنی آنتی اکسیدان‌ ها است می تواند در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و دیگر سموم موجود در جریان خون مفید باشد. آنتی‌ اکسیدان‌ها پوست را از رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند رها می‌کنند.

نکته : از آنجایی که این روغن چربی های طبیعی فراوانی دارد استفاده چند قطره در روز از روغن فندق برای جوان سازی کافیست زیرا اگر پوست صورت شما چرب باشد با استفاده زیاد از این روغن ممکن است جوش بزنید.

خواص درمانی روغن فندق بر مو های آسیب دیده

ترکیبات روغن فندوق شامل : اسید اولئیک، اسید لینولئیک اسید چرب، اسید استئاریک و لینولنیک اسید می باشد. همچنین این روغن حاوی فیتواسترول (۱٫۲ تا ۱٫۴ گرم به ازای هر کیلوگرم روغن)، ویتامین E (47-54 میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم روغن) و آلفا توکوفرول (حدود ۸۸٪) نیز است. این روغن علاوه بر ترکیبات بالا شامل مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای باز سازی موهای آسیب دیده بسیار مفید می باشد.

مزایای روغن فندق

رفع موخوره با روغن فندق

می توانید با توجه به خواص گفته شده از روغن فندق به عنوان یک روش طبیعی و خانگی برای درمان موخوره استفاده کنید. جهت انجام این کار به مدت 1 هفته تا 10 روز هر شب قبل خواب، چند قطره روغن فندق را بر روی مو‌ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

ترمیم موهای خشک و آسیب دیده با روغن فندوق

برای تهیه ماسک مو با روغن فندوق باید دو عدد تخم مرغ را خوب بزنید و دو قاشق غذاخوری روغن فندق شده آن بیفزایید و آن را خوب هم بزنید.

ماسک موی روغن فندوق را روی پوست سر و موی خشک‌تان بمالید، و بعد آن را با آب گرم و شامپوی خوب پس از ۲۰ دقیقه بشویید. این کار به رفع خشکی پوست سر کمک می‌کند و همچنین مشکل خشکی و آسیب دیدگی موها بر اثر رنگ مو و دکلره را بر طرف می‌کند.

روشی سادتر نیز برای بازسازی موهای آسیب دیده با روغن فندق وجود دارد. در این روش کافیست به مدت 1هفته تا 10 شب قبل از خواب موهایتان را با مقداری روغن فندق از ریشه تا ساقه ماساژ دهید و صبح بشویید. اگر آسیب دیدگی موهایتان شدید است می توانید با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید. بیشتر بدانیم :جهت مطالعه خواص شگفت انگیز روغن نارگیل کلیلک نمایید.

ابرو و مژه های خود را با روغن فندق پر پشت نمایید

کسانی که بنا به دلایلی همچون کاشت مژه و تاتو ابرو ، مژه و ابرو های طبیعی خود را از دست داده اند می توانند از این روغن برای باز سازی مژه و ابرو خود استفاده نمایند. جهت انجام این کار کافیست سر انگشت خود را به دو قطره آغشته کرده و مژه‌های خود را با آن ماساژ دهید. تاثیر روغن فندوق را بر رشد مجدد ابرو و مژه خود می توانید پس از گذشت ۱ ماه مشاهده کنید.

تهیه ماسک صورت با روغن فندق

روغن فندق را با آووکادو، گردو و کنجد ترکیب کرده و به طور منظم بر پوست بزنید. اما اگر دارای دچار پوست چرب و آکنه هستید، با استفاده از ماسک صورت روغن فندق آن را ترمیم نمایید.

برای ساخت این ماسک باید یک قاشق روغن فندق، یک قاشق روغن جوجوبا و دو قطره روغن معطر لیمو را به یک قاشق غذاخوری خاک رس سبز اضافه کنید. با این مواد خمیری درست کرده و آن را ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید.

روغن فندوق عوامل سرطان زا را از بین می برد

علاوه بر خواص و فوایدی که در قسمت فوق گفتیم روغن فندق سرشار از آنتی اکسیدان و بتاسیتوسترول می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن فندق رشد سلول‌های سرطانی را خنثی می‌کند. و همچنین آلفا توکوفرول – نوعی ویتامین E- نقش مهمی در خنثی کردن مکانیزم سرطانی که باعث تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود ایفا می‌کند.

روغن فندق طبیعی را از کجا تهیه نمایم؟

روغن فندق طبیعی را می توانید از عطاری های معتبر و فروشگاه داروهای گیاهی و همچنین کارگاه های روغن گیری تهیه نمایید. بهتر است خودتان فندق را خریداری کنید و کارگاه های روغن گیری بیرید و بخواهید که در حضور شما روغن گیری را انجام دهند.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید