طرز تهیه کمپوت گیلاس رژیمی و کم شیرین در خانه

اگر به دنبال یک طرز تهیه کمپوت گیلاس رژیمی و کم شیرین در خانه هستید از خواندن این مقاله رو از دست ندهید. با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان شاهده میوه های خوشمزه این فصل در بازار هستیم. یکی از روش هایی که می توان از این میوه ها در فصل های پاییز و زمستان استفاده نمود، کنسرو کردن و یا درست کردن کمپوت و شربت از آنها است.

اما برخی به دلیل داشتن رژیم و یا اضافه وزن نمی توانند از کمپوت و شربت گیلاس موجود در بازار استفاده نمایند به همین دلیل ما روش رژیمی و کم شیرین درست کردن کمپوت گیلاس را  آموزش می دهیم. با ما همراه باشید تا در ادمه به موضاعات زیر خواهیم پرداخت :

  • مواد مورد نیاز برای کمپوت گیلاس در خانه
  • روش درست کردن کمپوت گیلاس رژیمی خانگی
  • روش کنسرو کردن خانگی

مواد لازم برای تهیه کمپوت گیلاس رژیمی در خانه

طرز تهیه کمپوت گیلاس در خانه برای تهیه کمپوت گیلاس در خانه به مواد زیر نیاز داریم:

  • گیلاس = 1 کیلوگرم
  • شکر = 10 قاشق غذا خوری
  • آب = 1 لیوان

بیشتر بخوانیم : طرز تهیه مربای خانگی گیلاس

روش درست کردن کمپوت گیلاس کم شیرین و رژیمی در خانه

برای تهیه کمپوت گیلاس کم شیرین در خانه ابتدا باید آب را با شکر در طرفی فلزی همچون قابلمه مخلوط نمایید و سپس آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید صبر کنید تا بجوشد.

شما تا جوشیدن مخلوط آب و شکر زمان دارید گیلاس ها را بشوید. پس از آنکه گیلاس ها را بخوبی شستید آنها را درون یک آبکش قرار دهید تا خشک شوند.

در مرحله آخر از تهیه کمپوت گیلاس رژیمی ، سپس از آنکه مخلوط آب و شکر به جوش آمد و غلیظ شد شعله گاز را خاموش کنید و حدود 7-8 دقیقه صبر کنید تا شرت تان کمی خنک شود و بعد گیلاس ها را به آن اضافه نمایید.

نکته : اگر گیلاس ها را به شهد در حال جوش اضافه کنیم، گیلاس ها ترک می خورند و ظاهر زیبای خود را از دست خواهند داد.

نحوه کنسرو کردن کمپوت گیلاس کم شیرین در خانه

جهت کنسرو کردن کمپوت گیلاس خانگی باید پس از اینکه مخلوط شربت و گیلاس کامل سرد شد آن ها را داخل یک شیشه مربا و سس مایونز که دارای درب فلزی هستند بریزید و داخل یک قابلمه حاوی آب قرار دهید. سپس قابلمه را به مدت 20 تا 25 دقیقه بر روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید.

توجه داشته باشید میزان آب در قابلمه باید به اندازه ای باشد که وقتی شیشه های کنسرو را داخل قابلمه چیدید تا نصف ارتفاع شیشه ها برسد.

**کنسرو رژیمی گیلاس شما آماده اس از خوردن آن لذت ببرید**

از کنسرو گیلاس می توانید برای تزیین دسر ها همچون بستنی و پنکیک و خامه استفاده نمایید.

استفاده از کنسرو گیلاس برای تزیین بستنی و کیک

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید