روش پاک کردن لکه انار از روی لباس و پارچه های مختلف

»روش پاک کردن لکه انار از روی لباس و پارچه های مختلف«

خب دوستان عزیز همنگاران ، در فصل پاییز هستیم و خوردن انار یکی از لذت های این فصل زیباست اما من دیدم خیلی ها این میوه خوشمزه رو به خاطر لکه ای که سخت از روی لباس پاک میشه نمیخورند.

نگران نباشید در این پست من نحوه پاک کردن لک انار از روی لباس رو به شما عزیزان آموزش میدم تا با خیال راحت این میوه خوشمز رو بخورید. نکته اصلی از بین بردن این لکه های انار از روی پارچه و لباس ، حذف سریع است. هرچه آب انار بیشتر روی پارچه بماند طبیعتا پاک کردن آن دشوار تر یا حتی غیرممکن خواهد بود.

روش پاک کردن لکه انار از روی لباس و پارچه های مختلف

روش پاک کردن لکه های انار از روس فرش و انواع پارچه ها

برای پاک کردن لکه انار از روی لباس بدون آنکه به آن آسیبی وارد شود باید از یک پاک کننده طبیعی همچون جوش شیرین و پاک کننده های دیگر استفاده نمایید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید.

موارد مورد نیاز برای پاک کردن لکه انار از روی لباس

  • آب سرد
  • جوش شیرین ، پاک کننده آنزیم ، مایع ظرفشویی و یا مواد شوینده لباسشویی
  • کاسه یا ظرف کوچک (به اندازه کافی بزرگ برای نگه داشتن قسمت رنگی پارچه و فرش)

روش از بین بردن آب انار از روی لباس :

برای شروع حذف لکه انار از روی لباس ابتدا باید مقداری آب سرد روی آن بریزید تا خیس بخورد و لکه کم رنگ شود.

نکته : از ریختن آب داغ بر روی لک انار خودداری کنید، زیرا آب داغ باعث تثبیت لکه بر روی لباس می باشد.

برای پاک کردن لکه انار از روی لباس از هر ماده پاک کننده ای که استفاده می کنید بهتر ایست مقداری از آن را روی قسمتی از لباس که در دید نیست امتحان کنید. سپس اگر آسیبی به رنگ و بافت لباس وارد نکرد مقداری از آن روی لکه انار بریزید.

از بین بردن لکه انار روی لباس با استفاده از جوش شیرین و پودر لباسشویی آنزیم دار

اگر برای از بین بردن لکه انار روی لباس از پودر لباسشویی آنزیم دار و یا جوش شیرین استفاده می کنید، ابتدا مقداری از آن را روی لکه انار بریزید و صبر کنید 10 دقیقه روی لکه بماند. سپس با دست لکه را بمالید تا جایی که لکه از بین برود سپس لباس و یا پارچه را کامل آب بکشید. اگر لکه انار با این روش از بین نرفت ، دوباره مراحل فوق را مجددا تکرار کنید.

از بین بردن لکه انار روی لباس با استفاده از مایع ظرفشویی

اگر پودر لباسشویی آنزیم دار در دسترس نیستید ، می توانید از مواد شوینده دیگر مانند مایع لباسشویی یا صابون ظرفشویی استفاده کنید و آن را به محل لکه انار بزنید و سپس آن قسمت را با دست بمالید. سپس آن قسمت از لباس که لکه انار دارد را در یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید. سپس صبر کنید تا به مدت 30 دقیقه خیس شود و بعد لباس را کاملاً با آب سرد بشویید.

اگر لکه انار از روی لباس پاک شد آن را طبق معمول بشویید. اگر لکه باقی مانده است ، یک ناحیه کوچک را با پراکسید هیدروژن (وایتکس) آزمایش کنید. این مایع می تواند پارچه ها را سفید کند و هر لکه ای را از بین ببر اما بهتر است قبل از استفاده از آن در قسمتی از رنگ لباس امتحان کنید اگر آسیبی به رنگ وارد نکرد ، قسمت دارای لک را با آن بشویید.

دقت کنید : مدت زمان پاک کردن لکه انار از روی لباس با استفاده از وایتکس نباید بیشتر از 3 دقیقه زمان ببرد.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید