فواید و خواص گوجه فرنگی برای موی سر | تقویت مو با گوجه فرنگی

«فواید و خواص گوجه فرنگی برای موی سر | تقویت مو با گوجه فرنگی»

امروزه کاهش حجم موی سر و ریزش موی بیش از حد دغدغه اکثر بانوان ایرانی شد در حالیکه از خواص و فواید خوردن گوه فرنگی غافل اند. با ما همراه باشید تا در ادامه با خواص و فواید خوردن گوجه فرنگی برای موی سر بیشتر آشنا شوید.

حتما بخوانید : طرز تهیه رب گوجه فرنگی اورگانیک و خانگی

  فواید و خواص گوجه فرنگی برای موی سر | تقویت مو با گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی برای موی سر خانم ها و آقایان

برای اینکه تاثیر گوجه فرنگی بر موهایتان را بخوبی ببینید باید آن را بصورت ماسک استفاده نمایید، جهت تهیه ماسک موی گوجه فرنگی ابتدا موهایتان را بشویید و سپس آب گوجه فرنگی را روی پوست سر بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه موهایتان را خوب بشویید.

  • رفع چربی مو‌ها با گوجه فرنگی

برای اینکه موهای خوب و پر پشتی داشته باشید باید چربی پوست و موی سرتان را کنترل نمایید. گوجه فرنگی برای کاهش چربی پوست سرمفید است زیرا قادر است خاصیت اسیدی PH پوست سر را تغییر دهد.

  • افزایش رشد مو‌ها با گوجه فرنگی

از آنجایی که گوجه فرنگی دارای مواد مغذی همچون ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها است، بنابراین با استفاده از ماسک موی گوجه فرنگی می‌توانید مواد مورد نیاز برای تغذیه و رشد مو‌ها را فراهم کنید و شرایط را برای رشد بهتر موهایتان فراهم کنید.

  • پیشگیری از سفید شدن زود رس مو با خوردن گوجه فرنگی

خانم ها و آقایان با خوردن گوجه فرنگی و یا استفاده از ماسک موی گوجه فرنگی از سفید شدن موهای خود جلوگیری نمایید زیرا گوجه فرنگی سرشار از خاصیت آنتی اکسیدان است که می‌تواند پوست و مو را درمقابل آسیب‌های ناشی از اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

  • آبرسانی به مو و پوست سر با استفاده از ماسک موی گوجه فرنگی

همانطور که می دانید حدود ۹۴ درصد از وزن گوجه فرنگی از آب تشکیل شده است و منبع خوبی از آب است  استفاده منظم از ماسک موی گوجه فرنگی بر روی پوست سر باعث ایجاد رطوبت در پوست سر می‌شود و سایر مواد مغذی همچون ویتامین‌ها و مواد معدنی را به پوست سر و مو می‌رساند.

روش استفاده از گوجه فرنگی برای تقویت موی سر

در این بخش از مقاله طرز تهیه ماسک موی گوجه فرنگی را با دو روش برای شما شرح می دهیم. روش اول : برای تهیه ماسک موی گوجه فرنگی می توانید باید آب گوجه فرنگی را گرفته و آن را صاف کرده و اجازه دهید تا 4 تا 5 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب شستشو دهید. روش دوم : در این روش یک عدد گوجه فرنگی متوسط را له کیند و در ظرفی قراد دهید و سپس 2 قاشق آب لیمو ترش و 2 قاشق روغن کرچک و یک قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا ماده ای خمیری شکل به دست آید. سپس موهایتان را شانه کنید و تمام گره های آن را باز کنید و به دو قسمت تقسیم کنید. سپس هر قسمت را نیز به دسته های کوچک تقسیم کرده و به کمک برس از ماسک تهیه شده از ریشه تا پایان ساقه موها بزنید. پس از اتمام کار و آغشته شدن کل موها به ماسک، یک کلاه دوش روی سر قرار داده و نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم و فاقد سولفات و نرم کننده شستشو دهید. این درمان را هفته ای یک بار تکرار کنید تا نتایج دلخواه را مشاهده کنید.

+*فواید و خواص گوجه فرنگی برای موی سر | تقویت مو با گوجه فرنگی*+

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید