آموزش کاشت زعفران در گلدان به روش ساده

+* آموزش کاشت زعفران در گلدان به روش ساده *+

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا می توان زعفران را در گلدان و یا گلدان کاشت؟ و یا روش کاشت زعفران در گلدان به چه صورت می باشد ؟ بله فرقی نمی کند که ساکن کدام شهر با چه آب و هوایی هستید می توانید خودتان زعفران را در گلدان خانه و یا گلخانه حتی یک جعبه بکارید.

بیشتر بخوانید : خواص زعفران برای سلامتی

با ما همراه باشید تا در ادامه خواهیم گفت :

  • زمان مناسب جهت کاشت زعفران در گلدان
  • روش کاشت پیاز عفران در گلدان
  • نحوه نگهداری و آبیاری زعفران در گلدان

آموزش کاشت زعفران در گلدان به روش ساده

تمام نکاتی که برای کاشت زعفران در گلدان باید بدانید

کاشت پیاز زعفران در گلدان دارای مراحلی دارد که برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید مو به مو مطابق آن عمل نمایید و به چند نکته توجه کنید:

  • هر چند سال یک بار پیازها را از خاک خارج نموده و با جدا نمودن و کاشت مجدد پیازچه‏ها تکثیرش کنید.
  • زعفران آفتابدوست است گلدان را در معرض تابش نور خورشید قرار دهید.
  • پیاز زعفران دوستدار گرمای متوسط است، گرما به باز شدن شکوفه های آن کمک می‏کند.

روش کاشت زعفران در گلدان

قبل از هر کاری ابتدا مقداری پیاز زعفران تهیه کنید.  همچنین تعدادی گلدان سفالی بزرگ انتخاب نمایید در هر گلدان 5 عدد پیاز زعفران به فاصله 10 سانتی متری از یکدیگر و در عمق 15 سانتی متر در دل خاک بکارید.

همانطور که گفتیم پیاز زعفران برای رشد نیاز به نور کافی دارد پس از کاشت زعفران در گلدان را به جای مناسب منتقل نمایید . از آن به بعد بتدریج گیاهانی که کاشته ‏اید رشد می‏کنند هر قدر نور و گرما بیشتر باشد سرعت رشد جوانه‏ها بیشتر خواهد بود.

زمان مناسب برای کاشت پیاز زعفران در گلدان چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان کاشت زعفران در گلخانه شخصی از مرداد ماه تا مهر ماه می باشد. جالب است که بدانید که پس از کاشت پیاز زعفران در زمین به مدت 7 ـ 4 سال و در بعضی مناطق تا 10 سال باقی مانده و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد زعفران در سال های بعد ندارد.

چه نوع گلدانی برای پرورش زعفران مناسب می باشد ؟

بهترین گلدان برای کاشت زعفران گلدان سفالی می باشد که دارای منفذی برای خروج آبهای اضافه باشد بهتر است کف گلدان سنگریزه بریزید و بقیه حجم گلدان را خاک سبک اضافه کنید.

چه نوع خاکی برای پرورش زعفران در خانه مناسب می باشد ؟

بهترین خاک برای پرورش زعفران در خانه ، خاکبرگ، ماسه و خاک باغچه را با هم مخلوط کنید، در این ترکیب بهتر است از ماسه بیشتری استفاده شود. کود مورد نیاز زعفران: موقعی که عمر گلهایش به پایان رسید هر هفته با کودهای تقویتی آن را تقویت کنید، زمانی که برگهایش خشک شد دیگر به آن کود ندهید.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید