روشی آسان برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی

+* روشی آسان برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی *+

مطمئنم تا به حال به هنگام خرید زعفران با این مشکل رو به رو شده اید که چطور زعفران تقلبی را از اصل تشخیص دهیم و یا برعکس چگونه زعفران تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟ اما دیگر جای نگرانی وجود ندارد ما در این پست روش آسان جهت تشخیص زعفران اصل به شما دوستان عزیز ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانیم : روش صحیح استفاده از زعفران

روشی آسان برای تشخیص زعفران اصل و تقلبی

روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی

زعفران اصل را می توان به راحتی در آزمایشگاه صنایع غذایی از زعفران تقلبی تشخیص داد اما این کار برای افراد عادی که برای مصرف خوراکی بصورت جزی زعفران را خریداری می نمایند امکان پذیر نبوده از این رو ما در چند روش جهت تشخیص زعفران اصل به شما عزیزان معرفی می نماییم :

  • تشخیص زعفران اصل از تقلبی با توجه به کلاله ها

اگر کلاله‌ های زعفران بسیار براق بود باید به تقلبی بودن آن شک کنید.

  • تشخیص زعفران اصل از تقلبی با توجه به شکل ظاهری آن

با توجه به شکل ظاهری زعفران می توانید اصل و یا قلبی بودن آن را تشخیص دهید. از آنجایی که ظاهر گل زعفران شبیه به گل میخک است اما پایین گیاه زعفران میله‌ای و انتهای آن دندانه دار، پهن و قیچی شکل است. و رنگ زعفران باید قرمز تند باشد نه روشن و همانطور که در بالا گفتیم کلاله‌ های آن نیز نباید براق باشد.

  • تشخیص زعفران اصل از تقلبی در آزمایشگاه

رنگ کردن قسمت‌ های سفید گیاه زعفران با رنگ طبیعی زعفران یکی از روش های محترمانه‌ تقلب در فروش ایران طلای سرخ است این را می توان در آزمایشگاه بررسی نمود پایین بودن قدرت رنگ دهی آن نشان دهنده این تقلب خواهد بود. رنگ‌های مصنوعی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک و سرطان زا بوده و در واقع کل رنگ‌ غذاهایی که از مکه به عنوان زعفران و غالبا به شکل پودر به کشور وارد می‌شود از همین رنگ‌های خطرناک مصنوعی هستند. دقت کنید :

برخی از فروشندگان عمده زعفران با آغشته کردن این گیاه به چربی و عسل وزن آن را افزایش می دهند و به طبع با این کار سود بیشتری می برند.

برای تشخیص این حقه باید زعفران را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کنید تا دید ماده خاصی از آن روی کاغذ نقش ببندد و کاغذ و انگشتان دست چرب شود که در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید