روستای ونگین کجاست و چه آب و هوایی دارد


دوستان عزیز متشکرم که ما رو دنبال می کنید در این پست می خوام از روستای ونگین، که روستای پدری خودمه براتون بگم. حتما براتون سوال پیس میاد که روستای ونگین کجاست و چه آب و هوایی دارد؟ روستای زیبای ونگین در بخش طارم سفلی استان قزوین واقع شده و دارای آب و هوای سرد و خشک می باشد.

روستای ونگین


چشمه آب معدنی ونگین

در بالاترین نقطه روستای ونگین چشمه ی آب معدنی وجود دارد که نوشیدن آن جهت دفع سنگ کلیه مفید بوده. سالیانه مسافران زیادی جهت استفاده از این چشمه به روستای ونگین می آیند. این چشمه به مرور زمان بین بومی های این محل به چشمه سنگ کلیه ونگین معروف گردید.

کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه هستند می توانند به روستای ونگین بروند و از این آب بنوشند و باید بعد از خوردن آب مسیر چشمه را چندیدن بار راه بروند تا به دفع سنگ کمک کند.

طبیعت روستای ونگین در قزوین

روستای ونگین یکی از روستاهای بکر ایران بوده و دارای طبیعت جذاب و دوست داشتنی می باشد . از دور که به این روستای کوچک خوب نگاه کنید می بینید که نوک قله یک کوه قرار گرفته و به همین علت دارای آب و هوای عالی نسب به مناطق اطراف خودش همچون روستای نیارک، گونج و کلج می باشد.

شما عزیزان اگر به این روستا سفر کنید حتی در صبح های فصل های گرم شاهد مه گرفتگی غلیظ خواهید شد که منظره ی بی نظیری را برای شما رقم می زد. این روستا در دهستان نیارک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴ نفر (۱۸خانوار) بوده‌است.

برگزاری مراسم مذهبی در روستای ونگین

برگزاری مراسم مذهبی در روستای ونگین

در ماه مبارک رمضان اهالی محترم ونگین جهت اقامه نماز و مناجات به مسجد می روند. و اگر کسی نذر افطاری داشته باشد با بلندگوی مسجد تمامی اهالی روستا را با احترام به افطاری دعوت می نماید و این مراسم در عین سادگی و دور از تجملات، بسیار دلپذیر و بی نظیر بوده.

همچنین در ماه محرم الحرام نیز دارای مراسم باشکوه و می باشد و دسته عزاداری در روز های عاشورا و تاسوعای حسینی از مسجد محل حرکت کرده و از تمامی کوچه پس کوچه های این روستا عبور می کند.

این مراسم ها به قدری برای اهلی این روستا عزیز است که تمامی کسانی که از ونگین به شهر مهاجرت نمودند همگی در این مراسم های حضور پیدا می کنند.

کلام آخر:

روستای خوش آب و هوای ونگین را برای داشتن اوقاتی خوش و به دور از هیاهو انتخاب کنید و از سکوت و طبیعت بکر آن لذت ببرید.
آرزو افشار ونگینی ۰ ۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید