علت بوی بد یخچال فریزر چیست و چگونه از بین میرود

بوی بد و نامطبوع یخچال برای همه ما بسیار ناخوشاید بوده و در صورت بروز چنین مشکلی در پی راه حال های متفاوت جهت رفع بوی بد و نامطبوع یخچال در کتاب ها، مقالات مربوط به خانه داری و یا در فضای مجازی همانند جستجو در google میگردیم.

ما در این مقاله روش های جدید و کاربردی برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر را به شما خانم های خانه دار معرفی میکنیم.

با ما همراه باشید تا در ادامه خواهیم گفت:

  • علت بوی بد یخچال فریزر چیست
  • راه های آسان از بین بردن بوی نامطبوع یخچال فریزر
  چند روش کاربردی از بین بردن بوی بد یخچال فریزر

دلایل مختلفی باعث ایجاد بوی نامطبوع داخل یخچال می شود و از آنجایی که سطح داخلی یخچال ها از پلاستیک تشکیل شده هر بوی بدی مانند ماندن چند ساعت مرغ و گوشت یا ماهی بصورت پاک نشد داخل یخچال و یا ماندن بیش از حد مرکبات و یا سبزیجات و درون صندوق سبزیجات و ماندن بیش از حد غذا یا به علت قطع شدن موقت برق منزل یخ مواد خوراکی مانند مرغ و گوشت یا ماهی داخل یخچال فریز آب شده و کف کشو فریزر یخچال جمع شد را به خود میگرد.

 در صورت مشاهده چنین مواردی ابتدا یخچال را از برق کشیده و تمامی کشو ها و طبقه های آن را خارج کنید و بشویید و داخل یخچال را نیز با مواد پاک کنند شیمیای و یا یک استکان نوشابه به همراه یه اسفنج  پاک کنید.

  چند روش خانگی و آسان جهت از بین بردن بوی نامطبوع یخچال فریزر

با استفاده از وانیل یخچال خود را خوشبو کنید

میوه ی گیاهی است از خانواده ثعلب ها (Orchidaceae)، این گیاه دارای پایه‌ای رونده بوده بومی جنگلهای مرطوب قاره آمریکا است و همه ما با بوی خوش وانیل آشنایی داریم و از آن لذت میبریم از وانیل  میتونید برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال و خوشبو کردن آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از وانیل به این صورت است که یک توپک پنبه ای را  آغشته به عصاره وانیل کنید سپس داخل یخچال قرار بدید و در مواقعی که بو بد شدید است در کف هر طبقه مقداری پودر وانیل بریزید این روش یکی از موثرترین روش های خوشبو کننده یخچال است.

قهوه

قهوه

از قهوه به جز خواص خوراکی آن می توان از آن به یک خوشبوکننده طبیعی قوی استفاده نمودبه خصوص رایحه خوش آن هم می‌تواند در منزل برای خوشبوکردن انواع لوازم خانگی استفاده کنید.

 شما دوستان با استفاده از قهوه براحتی میتونید یخچالتان را خوشبو کنید فقط کافیست بعد از تمیز کردن یخچال مقداری قهوه را درون ظرف بریزید و در قفسه یخچالتان قرار دهید و در شرایطی که بوی نامطبوع یخچال شدید است میتونید مقداری قهوه را در کف هر طبقه و درون صندوق سبزیجات بریزید و بعد از 3 روز شاهد بوی خوش یخچاتان باشید.

از میخک هم میتوانید برای خوشبو کردن یخچال استفاده کنید

میخک صدپر (Clove) نوعی از گیاهان دارویی، درخت این گیاه در تمام طول سال سبز است. گلهای این گیاه دارای بوی معطرقوی می‌باشد جوانه‌های گل در ابتدا کم رنگ هستند و به تدریج تبدیل به سبز و پس از ان به رنگ قرمز تبدیل می‌شود، در این هنگام میوه‌های درخت اماده برداشت هستند.

از میخک به این صورت می توانید برای خوشبو کردن یخچال استفاده کنید یه عدد پرتقال و یا لیمو شیرین را پوست کنید و به میخک آغشته کنید و داخل یخچال قرار دهید این نوع از مرکبات تا زمانی ک خشک بشوند میتوانند به خوشبو شدن یخچال فریزر کمک کنند.

جوش شیرین یک بو بر قوی در منزل شما

جوش شیرین یا همان بی کربنات سدیم دارای کاربردهای خلاقانه بسیاریست که یکی از آنها در استفاده از این ماده برای رفع بوی بد در یخچال است.

این روش هم مثل استفاده از قهوه که در قسمت بالا خدمتتون عرض کردم میتونید بعد از تمیز کردن یخچال مقداری جوش شیرین رو درون ظرفی ریخته و در یخجال قرار بدید بعد از 3 از یخچال خارج کنید.

شما براحتی میتوانید با استفاده از لیمو ترش بوی نامطبوع یخچال را از بین ببرید

یکی از راه حل های آسان و غیر سمی برای رفع بو، استفاده از لیموترش است که به راحتی میتواند تهیه کنید و قابل دسترس است. لیموترش علاوه بر رفع بوی بد ، عطر و بوی مرکبات را به یخچال یا یخچال فریزیر شما می آورد.

روش استفاده از آن به این صورت است که یک عدد لیمو ترش را حلقه حلقه کرد و در هر طبقه یخچالتان قرار دهید و پس از دو روز می توانید در صورتی بوی بد خچال رفع شده باشد آن را خارج کنید، اگر همچنان بوی بد ادامه داشت یک لیموترش جدید و تازه در یخچال قرار دهید.

استفاده از لیمو ترش بوی نامطبوع یخچال

 استفاده از زغال می تواند در  از بین بردن بوی بد یخچال موثر باشد

کربن فعال (به انگلیسی: Activated carbon) که میتوان از میان کاربردهای مهم آن به  جداسازی بو، رنگ، مزه‌های غیردلخواه از آب در عملیات‌های خانگی و صنعتی، بازیافت حلال، تصفیه هوا به‌ ویژه در رستوران‌ها، صنایع غذائی و شیمیائی اشاره کرد.

نحوه استفاده از زغال و یا کربن برا از بین بردن بوی بد یخچال به این صورت می باشد یه عدد زغال را در طبقه فوقانی یخچال قرار بدید و یا در هر طبقه یه عدد زغال متوسط بذارید.

یکی از موارد رفع بوی نامطبوع یخچال استفاده از سیب زمینی پوست کنده است

بعد تمیز سازی یخچال یه عدد سیب زمینی رو پوست بکنید و حلقه حلقه کنید و در تمامی طبقات یخچالتان قرار دهید این روش شاید باعث خوشبو شدن یخچالتان نشود اما باعث از بین بردن بوی نامطبوع یخچال می شود.

با استفاده از سرکه بوی بد گوشت در فریزر رفع خواهد شد

سِرکه مایع ترشی است که از اکسید شدن اتانول موجود در آب سیب، آبجو و موادی از این قبیل به دست می‌آید. معمولاً ۳ تا ۵ درصد از حجم سرکه‌ها، اسید استیک می‌باشد. سرکه‌های طبیعی، اسید تاتاریک و جوهر لیموی کمتری دارند.وجود این همه مواد اسیدی و از بین برنده مواد باعث شده است که این ماده غذایی برای تمیز کردن و نابود کردن بوی بد در بسیاری مواد استفاده شود.

بعد از تمیز کردن کامل یخچال یک فنجان سرکه را داخل یخچال قرار دهید که با توجه به خاصیت سرکه بوی نامطبوع یخچال از بین میرود.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید